Luguber en spannend

Mloez 15 februari 2020
In het boek Ongenadig van Karin Hazendonk maken we kennis met Anouk en Sven. Anouk ontmoet Sven tijdens een feestje van het werk en krijgt een relatie met hem. Al vrij snel blijkt Sven niet te zijn zoals hij zich voordoet en ontpopt zich als een ware psychopaat. Het boek wordt verteld vanuit het perspectief van Anouk en Sven, maar ook andere personages komen aan bod. De spanning wordt vrij snel opgebouwd en blijft gedurende het hele boek aanwezig. Verschillende luguberheden komen aan bod en de auteur weet dit erg realistisch te beschrijven. Een boek welke vlot leest, je mee zuigt in het verhaal. Echter ook wel wat mankementen heeft. Het verhaal verloopt soms van de ‘hak op de tak”, hierdoor zijn sommige dingen niet te begrijpen en krijg je het gevoel dat je iets mist. Een voorbeeld hiervan is dat Anouk en Sven elkaar ontmoeten en eigenlijk vervolgens ook al samenwonen. Personages worden niet heel goed uitgewerkt waardoor deze een beetje aan de oppervlakte blijven liggen. Desondanks is het een boek waar ik echt van heb genoten en moeilijk weg kon leggen. Eindelijk een boek van Nederlandse bodem welke qua spanning en luguberheden niet onder doet aan buitenlandse auteurs.

Meer recensies van Mloez