Intrigerend

Mloez 10 november 2020
Op slot van Chris McGeorge is mijn tweede kennismaking met deze auteur. In het boek Op slot speelt Cara Lockhart de hoofdrol. Zij zit een levenslange straf uit in een zwaarbewaakte vrouwengevangenis. Echter niet zo maar een gevangenis maar een spiksplinternieuwe hypermoderne gevangenis. Op een dag wordt Cara wakker in haar cel naast haar dode celgenoot. De enige verdachte is Cara en zij weet zeker dat ze het niet gedaan heeft. Daarom probeert ze er op eigen houtje achter te komen wie er wel verantwoordelijk is voor de moord op haar celgenoot.
Het verhaal begint met de overplaatsing van Cara en enkele andere gevangenen naar een nieuwe gevangenis. Een nieuwe hypermoderne vrouwengevangenis met toch wel enigszins bijzondere regels. De personages worden toegelicht en gedurende het verhaal meer verdiept. Het verhaal is vanaf het begin intrigerend en enigszins sinister. Het zorgt ervoor dat je steeds weer een hoofdstuk verder wil lezen. Deze hoofdstukken zijn relatief kort en lezen prettig weg. De schrijfstijl is goed, daadkrachtig, zeker niet langdradig. De verhaallijn speelt zich af in het heden en later in het boek komt er een stukje verleden om de hoek kijken. Hierin wordt beschreven waarom Cara een levenslange straf uit zit. Op dat moment beginnen er ook meer puzzelstukjes op zijn plaats te vallen maar hoe het nou daadwerkelijk in elkaar steekt blijft een verassing tot het eind.
Na het lezen van zijn eerste boek Tik Tok is het boek Op slot een hele vooruitgang van deze jonge auteur. Ik heb erg genoten van Op slot en ga zeker de andere boeken van Chris McGeorge ook lezen.

Meer recensies van Mloez