Goed vervolg

Natasja (Tazzy) J. 18 oktober 2018
Miranda Peters - Hart van vuur

Dit is het tweede deel van de trilogie. Het is een young adult met speciale jonge mensen. Ze hebben sterke krachten, omdat ze in de baarmoeder behandelt zijn, door een dokter met een visie.

Siem is meegenomen door een geheime organisatie. Ze doen allerlei tests op mensen met bovennatuurlijke sterke krachten. Hester heeft geen idee waar hij is. Haar vrienden helpen haar, maar hierdoor zijn zij ook in levensgevaar. Hester wil dat iedereen er zonder kleerscheuren vanaf komt, maar of dat gaat lukken? Het laboratorium is echt een vreselijke plaats. Je voelt de wanhoop van de proefpersonen. Het gebouw geeft je de kriebels. En er gebeuren dingen, die het daglicht niet kunnen verdragen. Is hun liefde bestand tegen deze martelpraktijken?

Het einde is vrij open, hierdoor snak je naar boek 3. Het laatste deel van de triloge, laat hopelijk niet zo lang op zich wachten. Ik moest namelijk echt weer in het verhaal komen, het was best een tijdje terug, dat ik boek 1 las. Maar ik werd er wel wer ingezogen.

Het is een verhaal vol spanning en het raakt je in je hart. De emoties lopen zo nu en dan hoog op. Hester is zo verliefd op Siem, dat hij de reden van haar bestaan is geworden. Het komt zo over op de lezer: ze zíjn zielsverwant van elkaar. De liefde en de romantiek sleept je er doorheen. Het hoort bij het verhaal.

Ik vond dit tweede boek spannender dan de eerste. Het is vlot geschreven, niet te lange hoofdstukken. Ik kijk uit naar boek 3 en naar de nieuwe cover. Ze zijn echt mooi. Ik geef het boek 4****

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.