Spannend

Jack Molenaar - Machtsstrijd

Dit is de tweede thriller die ik mocht lezen, van deze auteur. En ik heb wederom genoten van zijn schrijfstijl.

Een zoon neemt het bedrijf van zijn vader over. Met goede moed, stapt hij in de directeursstoel. Maar er is iets ernstigs aan de hand. Komt het bedrijf dit ooit te boven? Het Komt allemaal heel erg dichtbij. Het draait allemaal om macht. Wie is er sterker? Wie gaat deze strijd winnen?

Als lezer is het moeilijk om het boek weg te leggen. Je leeft intens mee met deze familie.

Er zijn meerdere verhaallijnen. Die van aan een rolstoel gekluisterde moeder, greep mij het meeste aan. Ze gaan in een oude boerderij wonen.Maar daar is iets niet pluis. Er loopt steeds een enge man in hun huis. Privacy is er niet echt meee. Het idee alleen al, gaf mij de kriebels. Vera is getrouwd met de zoon van de Stikkers, ze besluit om de zaak te onderzoeken. Ze is een privédetective. Van af dat moment gaat het allemaal heel snel. Het boek is een echte pageturner en laat zien hoever mensen gaan, om anderen kapot te maken. Wel staan er soms spelfouten in…. Maar dat vergeet je al snel, omdat je in het verhaal gezogen wordt.

Vanaf het begin voel je dat er iets niet in de haak is. Stap voor stap bouwt de auteur dat op.

Wie wil het bedrijf van de familie Stikker ten onder brengen? Wie aast er op het bedrijf?

Het boek krijgt van mij 4****

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.