Prachtig beeldend geschreven

Deze stond al een tijdje op mijn verlanglijstje. Ik had hoge verwachtingen, door de achterflap en de prachtige cover. En deze verwachtingen zijn helemaal uitgekomen!

Het is het eerste boek van een trilogie. Levi groeit op zonder vader. Op een dag nemen ze hem en een goedgebekte blinde jongen ( Tobias) mee tegen hun wil. Tobias mag dan blind zijn, maar hij lijkt meer te kunnen zien, dan gewone mensen. Levi en Tobias, willen ontsnappen uit het kamp. Maar naarmate Daniël (Levi’soom), ze steeds meer kennis laat maken met een voor hun nieuwe wereld, gaan ze toch nadenken. Waar horen ze thuis? Ze zijn zeldzaam en maken niet veel vrienden op Alice na. Deze 3 spelen een belangrijke rol in de toekomst van het land. Kunnen zij het land redden, of is er geen redden meer aan?

Dit boek is origineel en magisch. Prachtig beeldend geschreven. De Vlucht, die een vogel maakt, hoe het voelt, wat ze zien, horen en voelen. Je vliegt mee en wordt zelf een gevleugelde. Dit is echt super goed op papier gezet. Dit boek kun je echt beleven!

Het is een race tegende klok. Maar het is ook gaaf om zo’n magisch proces (van groei), stap voor stap te zien voltrekken. Vijanden, vriendschap en vertrouwen staan centraal in dit verhaal. Een prachtig avontuur, dat langzaam opbouwt, naar een prachtig einde. En dat einde smaakt ook meteen weer naar meer. Boek 2 zal ik dus zeker binnenkort oppakken. Ik wil weten hoe het verder gaat.. En ik wil het weer mee beleven! 5 verdiende sterren *****

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.