Heerlijk spannend

Natasja (Tazzy) J. 13 september 2017
Dit is een bronvertelling van Bloedwetten. In deze Splinter krijg je te lezen hoe Collignon, zo geworden is. En waarom kiest iemand ervoor om Ath’vacii te worden?
Het begint meteen al spannend. Yan besluit om te ontsnappen van de plantage waar hij slaaf is. Hij gaat op zoek naar de nachtsluipers. Hij wil ook zo’n monster worden, omdat hij wraak wil nemen op de mensen die hem het leven zo moeilijk gemaakt hebben. Op deze manier hoopt hij dat hij zijn familie kan redden en ze hun vrijheid terug kan geven. Maar het gaat niet helemaal volgens plan….
Je leest over zijn innerlijke strijd, maar je voelt ook dat hij aan het veranderen is……… Je voelt de angst van de mensen ook echt. Het gaf mij de kriebels. Erg beeldend geschreven!
Hij weet zeker dat hij het juiste doet, totdat hij zijn familie weer tegenkomt. De twijfel slaat toe, maar het is al te laat???!!!!!
De titel is ook erg goed gekozen. Het gaat je helemaal duidelijk worden. I love that!
Ik vind het enorm leuk om Splinters te lezen. Het zijn korte verhalen, maar altijd spannend en goed in elkaar gezet. Deze is ook weer heerlijk om te lezen. Het geeft weer een ander kijkje op Bloedwetten. Maar ook ga je nadenken over hoe slecht slaven het hadden. Je snapt dat hij een beter leven wil hebben. Je gunt hem dat ook. En als lezer, gun je hem ook zijn wraak. Of hij die ook krijgt, moet je zelf gaan ervaren. Splinters zijn kort maar krachtig. Maar echte aanraders! Ook om kennis te maken met een auteur kun je dat rustig doen. Ze zijn los te lezen.
Ik geef deze splinter 4****

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.