'Zomer in Carrick Park' van Kristy Ferry

RBogerd 16 juni 2019
Cover
De cover van ‘Zomer in Carrick Park’ past bij het boek, de rozenblaadjes met een veld bloemen, twee mensen in trouwkleding voor het hotel in de verte.

Samenvatting
Er wordt begonnen met een mooi gedicht genaamd ‘The Bride-Cake’ van Robert Herrick (1648).
Rosa Tempest is de oudste van drie zussen en werkt in het Carrick Park Hotel als senior receptioniste. Haar beide zusjes Angel en Jessie hebben beide een vaste relatie en ze hebben goede verstandhouding met hun oudere zus. Zelf heeft ze gekozen voor een leven zonder partner en ze woont in een klein rijtjeshuis in een ‘gesloten’ dorpje in Schotland, wat ze erg vindt passen bij haar eigen persoonlijkheid.
Joel Leicester is de getuige bij het huwelijk van zijn vriend Luke, die duidelijk zelf niets voor zijn voorgenomen huwelijk doet en alles waar Joel niets voor hoeft te regelen aan zijn toekomstige vrouw en haar moeder overlaat. Dan vraagt Luke om een laatste gunst en daarvoor moet hij naar het Carrick Park Hotel om daar iets romantisch te regelen voor Luke en Erica hun huwelijksnacht.
Onderweg naar het hotel is Joel erg cynisch aan het overpeinzen of het huwelijk in het algemeen al het gedoe eromheen waard is en is hij blij dat hij 6 jaar terug de dans ontsprongen is.
Rose heeft dienst en zet net een stapel boeken recht als Joel binnenkomt om de gunst van zijn vriend te regelen, zodra ze hem ziet blijkt dat ze elkaar 6 jaar geleden voor het laatst hebben gezien en gesproken omdat Rosa hem uit haar leven heeft verwijderd nadat ze van een vakantie terugkwamen en zijn verloofde bij hem thuis op hem wachtte.
De rest ga ik natuurlijk niet verklappen.

Mijn mening
Heerlijk luchtig geschreven roman waar ik zeker met het zomerse weer erg van kon genieten.

Conclusie
Wanneer je houdt van romantiek met goed uitgedachte personages, zou ik zeggen ga hiervoor! Gewoon een heerlijke feelgood. Er is gewoon niets op aan te merken.

Meer recensies van RBogerd