Herkenbaarheid huizenhoog!

Sandra1968 12 juli 2019
Hoe krijgt Jackie van Laren het toch voor elkaar? Om mij elke keer weer een boek in te slepen en mij niet los te laten tot ik de laatste letter op de laatste bladzijde heb verslonden...? Ook met "Thuiskomen" had zij mij weer te pakken en dat met een luid tetterende Tour de France op de achtergrond (terwijl ik normaal gesproken een doodstille kamer nodig heb om lekker te lezen...!), het maakte allemaal niet uit. Als leeftijdgenote (vijftiger) van hoofdpersonage Freddy was de dosis herkenbaarheid huizenhoog! Van opvliegers tot het lubberende lichaam, do I need to say more? Daarnaast schuwt Jackie van Laren de realiteit niet als Serafina ongeneeslijk ziek wordt, niet lang meer te leven heeft en naarmate het verhaal vordert afscheid moet nemen van haar dochter, een twintiger, Odile. Liefde en verdriet zijn in deze feelgood zo mooi met elkaar verweven... maar... wat mij betreft is Miep met haar heerlijke ontwapende Amsterdamse eerlijkheid, humor en scherpe blik, zij is de moeder van de wereldberoemde countryzanger Nick Jacobs, de ontdekking van het jaar. Wat een heerlijk mens en wat neemt zij een leuke rol in tussen al die mooie uitgesproken karakters die huizen in "Thuiskomen", Ja, Jackie van Laren heeft mijn verwachting meer dan waargemaakt met deze feelgood!

Meer recensies van Sandra1968