Heel liefdevol

Tanneke Burggraaff 31 oktober 2016
Matthijs Kleyn, schrijver en televisiemaker, heeft dit boek met zoveel liefde voor zijn zoon geschreven, dat je als lezer in een warm bad gedompeld wordt.
Cesar is het te vroeg geboren zoontje van Matthijs en zijn vriendin Bente.
We volgen hen vanaf het begin van de zwangerschap. Al vroeg in de zwangerschap wordt door de artsen getwijfeld of de baby wel gezond is. Vele onderzoeken volgen en de aanstaande ouders moeten zich samen door deze periode heen slaan. De angsten, onzekerheden, ontkenning, maar ook de blijdschap worden duidelijk en met een fijne humor verwoord.
Matthijs laat de lezer zo enorm veel liefde voor zijn ongeboren baby en de moeder van zijn kind voelen....ongelofelijk. Daartegenover zijn eigen onzekerheid. Hij snapt nog steeds niet waarom Bente, zijn veel te mooie vriendin, voor hem gekozen heeft.
Enige tijd na de geboorte blijkt dat Cesar aan een oog blind is. Matthijs en Bente waren zo verliefd op hun Cesar dat het hen niet opviel.
Matthijs heeft met dit boek een enorm liefdevol document over de zwangerschap en het eerste jaar van hun zoon Cesar geschreven. De warmte spettert van de bladzijden af. De verwarming kan een paar graden lager. Cesar verwarmt je. In een woord prachtig! Met dank aan uitgeverij Boekerij voor wie ik dit boek mocht recenseren.

Meer recensies van Tanneke Burggraaff