Storm aan verrassende schokkende wendingen

Cameron en Lisa Murdoch zijn een misdaadschrijvend echtpaar. Al jarenlang. Hun zoon Zach is een bijzondere jongen waar ze soms moeite mee hebben omdat hij plotseling onhandelbaar kan zijn. Als Zach vermist raakt wordt het schrijversechtpaar verdacht. Zij hebben ooit in een interview aangegeven dat zij met een misdaad weg zouden kunnen komen. Zitten zij achter de verdwijning of is er toch iets anders aan de hand? Aan rechercheurs Kent en Thompson de taak om Zach op te sporen. Lukt het hen?
Kinderspel heeft en cover waarbij het kind tussen beide ouders staat licht ingestanst. Een mooie opvallende omslag. Van Paul Cleave had ik nog nooit iets gelezen, maar de verhaallijn en de eerste pagina’s boeiden mij al direkt. De proloog benam gelijk al de adem. Dat belooft wat. En ja hoor. De ene na de andere wending. Als lezer leef je enorm mee met de familie. Wat een ellende als je kind vermist is. En wat een vooroordelen. Machteloosheid. Maar is dat terecht? De twijfel slaat toe bij de lezer. Wie kun je vertrouwen? Wie spreekt de waarheid? En waar is Zach? Ondanks de inzet van de recherche blijf je het gevoel houden of ze wel genoeg hun best doen. En neemt Cameron de juiste beslissingen? Wat zou jij zelf doen in zo’n situatie gaat ook door je heen.
Paul Cleave weet de lezer van begin tot eind enorm te boeien en je wilt maar doorlezen. Zelf had ik het boek heel snel uit. Te snel, want ik had het gevoel heel veel gemist te hebben doordat ik zo graag wilde weten wat er gebeurd was. Dus ja, wat ik niet vaak doe. Het boek binnen een paar weken voor de tweede keer gelezen. Ondanks dat ik wist wat er gebeurd was boeide het boek mij nogmaals enorm.
Storm aan verrassende schokkende wendingen.
Een echte aanrader dus. Van Paul Cleave ga ik zeker nog iets lezen. Dit boek mocht ik lezen voor de Ls Sterrrenthriller-leesclub. Waarvoor hartelijk dank.

Meer recensies van Tanneke Burggraaff