Hilarisch

Tanneke Burggraaff 17 augustus 2019
In dit bijzondere boek lezen we over Janty. Hij is graag aan het werk in de wijngaard. Erg spraakzaam is hij niet. Zo komt hij letterlijk in botsing met een varken die een bijzondere gave heeft. Bellefleur, zo heet het varken weet feilloos truffels te vinden. Maar Bellefleur vindt ze ook erg lekker. En dat is nu juist niet de bedoeling, want truffels zijn erg duur.
Janty probeert Bellefleur te leren de truffels te zoeken, maar niet op te eten.
Ze raken erg gehecht aan elkaar, maar het blijkt nog een hele toer om Bellefleur zover te krijgen de truffels niet op te eten. En juist daardoor komen ze iedere keer in de problemen, zeker als ze op het spoor komen van valse truffelhandel.

In dit 212 bladzijden tellende boek laat Ilja Gort de lezer kennismaken met Janty en Bellefleur op een aangename vrolijke en lachwekkende manier. Een glimlach wordt met regelmaat uitgelokt door de grappige schrijfwijze van de auteur.
Op stap met een truffelvarken. Hoe verzin je het. Nou Ilja doet dat en laat je meeleven en meebeleven tijdens hun bijzondere trip door Frankrijk en Italiƫ. Je waant je in de mooie rustige omgeving daar. Ook spanning is in dit boek aanwezig, maar verwacht geen zweet in je handen van spanning, want Ilja weet de spanning zo mooi te verweven dat je bijna denkt....och wat sneu...en dan al weer gauw vergeet hoe erg iets was. De humor overheerst.
Heb je zin in een beetje spanning, maar vooral ontspanning met humor, romantiek en mooie beschrijvingen....nou dan zit je met dit boek zeker goed.
Een klein minpuntje....het had dikker gemogen van mij.

Meer recensies van Tanneke Burggraaff