Boeiende verhaallijn

In De Stem maken we kennis met Lisa, leidinggevende van Maarten. Maarten is een wat teruggetrokken, saaie man. Maarten vindt Lisa aantrekkelijk. Maar hoe maak je indruk op iemand die jou niet echt ziet. Maarten hoort op een gegeven moment een stem die hem advies geeft.
Gaat het hem lukken om echt contact te krijgen met Lisa of zijn er allerlei zakelijke en privé omstandigheden die hem in de weg staan?
Dit in het kort over het boek zonder al te veel te verklappen.

De Stem is door Suzanna ingedeeld in korte hoofdstukken die de naam dragen van het personage waarvan de lezer in de ik-vorm de belevenissen meemaken. Je kruipt als het ware in de huid van het personage met zijn/haar inzichten in de situatie. Hierdoor ontstaat een spanningsveld wat het boek boeiend maakt. De personages hebben ieder een eigen karakter. Van sympathiek tot egoïstisch. De auteur weet dat mooi te verwoorden.
de Stem is voor mij het eerste boek wat ik van Suzanna Esther lees en ik kan zeggen dat ik mij met moeite kon bedwingen om het boek niet in een ruk uit te lezen. De verhaallijn was boeiend, de wisseling van personages verrassend fijn en het slot van het boek stemde tot nadenken.
Ik kijk uit naar het volgende boek wat ik ga lezen van haar.

Meer recensies van Tanneke Burggraaff