Een vrouw wordt in een verlaten steeg gewond en bewusteloos aangetroffen door een man.
Hij besluit na enig wikken en wegen om haar mee naar huis te nemen. Zij blijkt haar geheugen volledig kwijt te zijn. Ze weet niet wie ze is.
De man, Luc, gaat haar dan helpen om uit te vinden wie ze is.
Maar dat blijkt niet zonder gevaar. Is ze wel zo’n onschuldig slachtoffer geweest en wie is Luc eigenlijk?

Verloren vrouw bevat 384 pagina’s en heeft een omslag waar een niet scherpe foto van een vrouw op staat. De tekst op de voorkant roept vragen op. Welke vijand in haar hoofd moet de vrouw overwinnen?
Daar kom je in de loop van het boek achter.
Een ijzersterk verhaal. Futuristisch....of toch niet? Dat vraag je je op een gegeven moment wel af.
In korte hoofdstukken en op verschillende locaties maak je kennis met verschillende personages.
Een terugkerende locatie is een verhoorkamer. Wat heeft de verdachte met de rest van het verhaal te maken vraag je je af. De auteur weet door de afwisseling van personages en de verbinding die zij naarmate het boek vordert met elkaar blijken te hebben, de aandacht goed vast te houden.
Actie, spanning, chantage, maar ook bruut geweld wisselen elkaar af.
De snelheid blijft er goed in. De hoofdstukken zijn ook niet te lang.
Geen uitgebreide beschrijvingen. Kort en bondig is de stijl.
Hele kleine passages zijn net iets te technisch. Voor mij althans. Maar ja, daar lees je dan maar snel even doorheen. Een andere lezer zal daar misschien geen moeite mee hebben. Voor mij in ieder geval niet storend geweest.
De hoofdpersoon, de vrouw die gewond gevonden werd is een sterk personage. Je leeft met haar mee. Het zal je maar gebeuren....je weet totaal niet meer wie je bent. “Niemand is niemand”. Een opvallende uitspraak in Verloren vrouw.
En dan kom je zachtjes aan steeds meer te weten....tot....
Het slot is mooi opgebouwd. Goed afgerond. “Zo die zit”. Denk je achteraf.
Dit boek blijft in je hoofd zitten.

Verloren vrouw mocht ik voor uitgever Harper Collins in ruil voor een recensie als ebook lezen. Waarvoor dank.

Reacties op: Niemand is niemand

Verloren vrouw - Charles den Tex