Ontroerend

Dit boek werd mij aangeraden om te lezen door iemand die ik nog maar net ken. Op de een of andere manier was ik enorm nieuwsgierig gemaakt. Griet op de Beeck kende ik wel van naam, maar nog nooit een boek gelezen van haar. Tot dit boek.
Jij mag alles zijn.Ik kocht het. En begon te lezen. En te genieten van de mooie tekeningen. Een prachtige uitvoering van het boek. Fijn lettertype. Maar dan de inhoud.....
Het raakte me diep in het hart. Lexi (Hoe toevallig, mijn kleindochter heet Lexie) een meisje van 8, had een tweelingbroertje Amos. Amos is overleden vóór zijn eerste verjaardag. Lexi's moeder is sindsdien depressief en Lexi doet er alles aan om lief gevonden te worden.
Griet op de Beeck weet dit te vertellen vanuit Lexi's beleving. Zo intens mooi. Of dat het juiste woord is weet ik niet. Maar wel weet ik dat het mij enorm geraakt heeft. Bij sommige gedeeltes stroomden de tranen plotseling uit mijn ogen. Dat gebeurt mij zelden met een boek.
Het geeft inzicht en stemt tot nadenken.
Dank aan degene die mij dit boek aanraade en nog meer lof voor Griwt op de Beeck en Linde Faas die de prachtige illustraties heeft gemaakt.
Griet op de Beeck, een auteur waar ik zeker meer van ga lezen.

Meer recensies van Tanneke Burggraaff