Teveel onnodige details

Van vlees en bloed is een van de Kathy Reichs boeken met allemaal Temperance Brennan in de hoofdrol. De tv-serie Bones is geinspireerd op haar boeken, maar ik vind de boeken toch echt anders. Seeley Booth komt bijvoorbeeld niet voor de boeken, ook is Tempe in het boek ouder en moeder van een dochter. In Van Vlees en Bloed wordt er een lijk gevonden op de afvalstort van het NASCAR circuit in Charlotte. Het lijk bevindt zich in een ijzeren vat en is door asfalt omsloten. Direct worden er allerlei associaties opgeroepen met vermiste personen uit het verleden. Het blijkt dat er jaren geleden een meisje en man zijn verdwenen en nooit zijn gevonden. Onder andere de FBI was betrokken bij het onderzoek , maar alles is onduidelijk.

Ik ben best fan van de boeken van Kathy Reichs. Ik vind de boeken ook echt beter of anders als de tv-serie, maar dit boek vond ik niet om door te komen. Veel te veel onnodige details die niets toevoegden aan het verhaal. Het interesseer mij bijvoorbeeld niet wat de afmetingen van een NSACAR circuit moeten zijn...Ik had moeite om mijn aandacht bij het verhaal te houden en heb de laatste 80 bladzijdes zo ongeveer gescand gelezen, ik was alleen nog geïnteresseerd in de dader en niet in de rest van het verhaal.

Meer recensies van Joyce Remmerswaal