Liefde tussen de paarden!

Amandavd 04 mei 2022
De Kroon en de Droom, het langverwachte vervolg op de Kroon en het Hart.
Ik heb er weer heerlijk van genoten als echte paardengek en leesfan, ik denk dat dit een heel fijn boek is voor de jeugd.

Plot:
Na alles wat er gebeurt is wil Grace maar een ding, prins Tristan vergeten en doorgaan met haar leven. Als ze elkaar dan toevallig opnieuw ontmoeten op de renbaan en de pers er lucht van krijgt komt Grace tot het besef dat haar leven volledig anders is geworden. Wanneer Edward haar dan een aanlokkelijk aanbod doet grijpt Grace dit met twee handen aan en niks zal ooit meer hetzelfde zijn.

------

Het boek kwam voor mij wat langzaam op gang, het tempo ligt in het begin erg laag en het werd eigenlijk voor mij pas leuk toen Grace het aanbod van Edward aannam. Het boek leest wel erg lekker en makkelijk weg en ik denk dat menig tiener dit boek ook echt leuk gaat vinden.

De paarden zijn weer een centraal onderdeel en ook daar heb ik van genoten alhoewel ik het soms een beetje zweverig vond worden. Ook had ik soms moeite om te geloven dat Grace nog zo jong is omdat ze veel volwassener overkomt in bepaalde situaties. Dus het zal voor de jeugd soms moeilijk kunnen zijn om zich in Grace in te leven.

Verder heeft Jana Hoch een zeer prettige schrijfstijl waar ook een flinke dosis humor in verwerkt zit, ik moest soms gewoon oprecht hardop lachen om bepaalde dialogen of gedachten van Grace. De andere personages vind ik ook erg leuk, ze voegen veel toe aan het verhaal en zorgen voor veel vrolijke hoofdstukken. Al met al echt wel een leuk tweede deel en ik ben erg benieuwd hoe de schrijfster deze serie gaat afronden met deel 3.

Meer recensies van Amandavd