Spannende fantasy van Nederlandse bodem!

Amandavd 30 oktober 2021
Het tweede deel in de Lara Polaris serie.

Het leger van Schaduw en Storm.

Het duurde even voordat ik weer in het verhaal zat maar dat had te maken met het feit dat ik deel 1 niet herlezen heb voor ik aan deel 2 begon. Het verhaal gaat eigenlijk meteen verder waar deel 2 eindigde en de sfeer wordt meteen goed neergezet.

Plot:
Lara is ondergedoken terwijl buiten de heksenvervolging doorgaat en de jacht op Lara steeds dichterbij komt. Uiteindelijk vlucht Lara met haar vrienden naar Meerland, waar ze voorlopig in vrijheid bij kan komen. De mensen die achterbleven hebben minder geluk, steeds meer heksen worden opgepakt en zelfs gedood en de terreur in haar thuisland laat Lara niet los. Als ze Karissa ontmoet die haar bestempelt als leider van de rebellengroep, wordt de wereld van Lara wederom op zijn kop gezet. Ze heeft twee keuzes, vechten of verstoppen, maar elke keuze heeft zo zijn eigen gevolgen...

------------------

Het verhaal komt ietwat langzaam op gang, er had iets meer vaart in het begin mogen zitten van mij. Ik moet wel zeggen, zodra het verhaal dan echt begint dan kon ik het boek ook maar met moeite neerleggen. Het is een spannend verhaal waarbij je steeds meer op het puntje van je stoel gaat zitten. Er waren wat plotwendingen die enigszins voorspelbaar waren maar desalniettemin stelde het verhaal absoluut niet teleur. Er zaten tussendoor wat langzamere stukken in en tegen het einde voelde het soms iets gehaast. De toevoeging van nieuwe personages is goed gedaan, die voegde een nieuwe dimensie toe aan het verhaal.

Ik vond de ontwikkeling die Lara doormaakt ook prettig te lezen. Wat ik ook erg verfrissend vind is dat Lara nog steeds overkomt als een jong meisje die ook maar gewoon probeert te overleven. In sommige boeken worden zulke jonge heldinnen als Lara heel volwassen neergezet waardoor de leeftijdscategorie zo ongeloofwaardig wordt. Dat is hier echt niet het geval, het verhaal blijft naar mijn mening heel geloofwaardig. Ook is Lara een complex personage die net als iedere tiener nog haar weg naar volwassenheid moet vinden, waardoor haar emoties en acties ook herkenbaar zullen zijn voor de doelgroep.

Ik ben heel erg benieuwd naar het volgende deel want dit boek eindigt met een flinke cliffhanger!

Meer recensies van Amandavd