Epische fantasy boordevol Fae, verraad en geheimen.

Amandavd 19 februari 2022
Wat een ongelofelijk meesterwerk weer van Sarah J Maas. Zij kan als geen ander een spinnenweb aan plotwendingen weven en verhaallijnen uiteindelijk bij elkaar laten komen zodat de puzzel perfect in elkaar past.

Plot:
Bryce en Hunt hebben er een afschuwelijk jaar op zitten maar ze kunnen eindelijk van het leven en van elkaar genieten. Toch blijven ze over hun schouder kijken, wetende dat de Asteri hen in de gaten houden. Wanneer oude en nieuwe geheimen aan het licht komen, worden de levens van Bryce, Hunt en hun vrienden weer op de kop gezet. Er komt een gruwelijke waarheid naar boven en de keuze om te leven of te vechten voor een nieuwe toekomst voor iedereen wordt met de dag moeilijker.

Ik vond het eerste deel echt fantastisch maar ook dit tweede deel mag die titel wel dragen. Ik heb ontzettend genoten van de dialogen vol sarcasme, humor en plezier. De chemie tussen de personages werkt erg goed en het boek ademt gewoon van de vriendschap en liefde onderling. Ik baal altijd een beetje dat ik zelf geen Fae ben of personage ben als ik de boeken van Sarah lees. De toevoeging en verdieping van nieuwe en oude personages zorgde ervoor dat ik het boek geen enkel moment saai vond.

De relatie tussen Hunt en Bryce heeft zich ook mooi ontwikkelt en ik heb mij ditmaal niet zo erg gestoord aan de vrij expliciete seks scenes. Ik vond die in de Glazen Troon serie namelijk erg irritant maar in dit boek paste het wel. Het boek eindigt echt met een flinke klapper en ik weet zeker dat veel fans over de gehele wereld hiervan uit hun dak gaan. Ik kan echt niet wachten tot deel 3 en ik ben zo benieuwd hoe alles bij elkaar gaat komen uiteindelijk.

Deze reeks maar ook de andere boeken van Sarah J. Maas behoren in mijn ogen echt tot epische fantasy en ik geniet iedere keer weer van haar verhalen.

Meer recensies van Amandavd