Erika Foster is terug!

Amandavd 29 april 2024
Robert Bryndza did it again!
Wat een meesterlijk boek weer, ongelofelijk spannend weer en je blijft aandachtig lezen tot het einde.
Het was alweer een tijdje geleden dat we konden genieten van een boek met Erika Foster maar het voelde als de dag van gisteren toen ik begon met lezen. Erika is een enorme recalcitrante badass die zich die niet laat tegenhouden wanneer het gaat om de waarheid achterhalen.

In dit boek maakt Erica jacht op een moordenaar die alles op alles zet om onbekend te blijven en wanneer er hoge piefen zich bemoeien met het onderzoek lijkt het een verloren zaak. Toch zet Erika samen met haar onvermoeibare team alles op alles om er achter te komen wat een politicus, casting director en een voetballer gemeen hebben om zo een meedogenloze moordenaar te pakken.
Dit was een van de eerste keren dat ik echt sympathie had voor de dader en zelfs op het einde hoopte dat het deze persoon nog zou lukken om de laatste twee moorden te plegen voor hij/zij gepakt zou worden. Robert geeft je een inkijkje in de psyche van iemand die gedreven werd tot afschuwelijke daden door zijn/haar verleden en het lukte hem om daarmee in ieder geval bij mij wat empathie te wekken voor de dader.

Ik gaf het boek 4 sterren vanwege de opbouwende spanning die gecreëerd werd, de goed uitgewerkte personages en het was ook fijn om te lezen hoe het inmiddels met Erika gaat in haar privé leven. De toevoeging van Dahlia aan het team vond ik minder fijn, ook omdat hier naar mijn mening te weinig aandacht aan besteed werd en ik mij afvroeg wat het nut hiervan was voor de verhaallijn.
Het boek eindigt in een heerlijke cliffhanger dus ik kijk erg uit naar het volgende deel!

Meer recensies van Amandavd