Een historische roman!

Amandavd 31 mei 2020
Ik ben totaal geen lezer van romans, ik lees veel liever fantasy en thrillers maar omdat mijn stapel met boeken om te lezen steeds kleiner wordt ben ik in dit boek begonnen. Ik heb deze ooit in de aanbieding gekocht, wel een jaar geleden en ik twijfelde om er in te beginnen.

Plot:
Na de plotselinge dood van hun vader komen Maia en haar zussen bij elkaar in hun ouderlijk huis, een prachtig landhuis aan het Meer van Genève. De zussen werden als baby door Pa Salt geadopteerd en krijgen na zijn dood allemaal een brief met een mysterieuze verwijzing naar hun afkomst.

Maia’s verleden brengt haar naar Rio de Janeiro. Daar aangekomen probeert ze met de weinige aanwijzingen die ze heeft haar achtergrond te ontrafelen. Het voert haar tachtig jaar terug in de tijd, naar de bouw van het wereldberoemde Christus de Verlosser-beeld én de glamour van de jaren twintig in Parijs. Slaagt zij erin haar ware identiteit te achterhalen?

De zeven zussen is het eerste deel uit een zevendelige serie over liefde, verlies en de zoektocht naar wie je werkelijk bent.

-------------------------

Ik denk dat als de schrijfstijl niet zo bijzonder prettig was geweest dat ik dan het boek weer weggelegd had. Alhoewel dit boek echt wel een leuke verhaallijn had vond ik het echter wel langdradig worden en soms zelfs saai. Er zaten stukken in dit boek waarvan ik het compleet onnodig vond dat ze bijgevoegd waren omdat ze weinig toevoegde aan het verhaal.

De schrijfster heeft een hele fijne schrijfstijl wat zich uit in een verhaal dat makkelijk te volgen is, met vloeiende zinnen en moeiteloze overgangen van de hoofdstukken. Je hoeft niet hard na te denken bij dit boek, je kunt je gewoon mee laten voeren door het verhaal. Ik ben zelf echt geen fan van romans dus zoals ik al eerder zei dus als dit boek geen boeiende verhaallijn had gehad en niet zo prettig geschreven was dan had ik het niet uitgelezen. Omdat het met stukken langdradig werd en ik eigenlijk vond dat er op het einde nog teveel onduidelijk was is dit boek voor mij geen 4 of 5 sterren waard. Liefhebbers van romans zullen echter smoorverliefd worden op deze boeken. Ik ga het vervolg zeker lezen want mijn nieuwsgierigheid is zeker gewekt.

Meer recensies van Amandavd