Paarden, jongens en tienerproblemen.....

Amandavd 18 augustus 2021
Wat een heerlijk verhaal, dit is hoe Young Adult hoort te zijn.
Ik heb zo gelachen met dit boek, zoveel grappige momenten maar ik heb ook ontzettend meegeleefd met Grace als hoofdpersoon. Ik denk dat veel tienermeiden zich in dit boek zullen herkennen, in ieder geval in de emoties van Grace want ja, een prins kom je nu eenmaal niet zo vaak tegen.

We ontmoeten Grace die na een zeer akelig incident de zomer gaat doorbrengen op de paardenstoeterij van de koninklijke familie. Ze krijgt het op de eerste dag al aan de stok met de paardentrainer en het personeel doet af en toe heel geheimzinnig. Gelukkig kan Grace het wel met de paarden vinden en begint ze zich langzaam thuis te voelen tijdens haar stage totdat de kroonprins arriveert en alles op zijn kop zet, inclusief de wereld van Grace.

Jana heeft een superfijne schrijfstijl, ze beschrijft situaties en de omgeving gedetailleerd maar maakt het tegelijkertijd heel levendig. Het verhaal is makkelijk te volgen en je merkt gewoon dat ze kennis van paarden heeft. Niks is irritanter als paardenmeisje om een boek te lezen waarin de paarden de meest onzinnige dingen doen. Voor volwassen lezers is dit boek misschien een tikkeltje kinderachtig maar de meeste tieners zullen echt genieten van dit verhaal.

De personages zijn goed uitgewerkt, ze zijn uniek en je krijgt een mooi inkijkje in het leven op de stoeterij, de vriendschappen onderling en hoe Grace alles beleeft. Ik heb gelachen met Grace maar ook een traantje weggepinkt en af en toe mijn hoofd geschud als ze weer eens lekker onhandig deed. Ik vond het een heerlijk young adult verhaal en ik kan niet wachten op deel 2!

Meer recensies van Amandavd