Niet slecht, maar kon beter.

Amandavd 23 april 2020
Poeh, ik voelde echt een soort van tweestrijd toen ik dit boek uit had. Het was echt niet slecht maar of ik er nou heel blij van werd....
Benieuwd waarom ik dit zo voelde? Lees gauw verder.

Plot:
Ik sluip door een doodlopende gang. De lucht is koud. Mijn ademhaling gaat steeds sneller. Aan het eind evan een stenen trap wacht een zwarte deur. Achter die deur zal ik Hazel vinden. Dat weet ik. Dat voel ik. De haartjes op mijn armen komen overeind.

Violet wil de wereld veranderen. Het wordt tijd om voor eens en altijd af te rekenen met de elite en hun rijke, egoïsitische leventje in The Jewel. Als ze ontdekt dat de Hertogin haar zusje Hazel heeft ontvoerd, ziet Violet echter maar één oplossing: ze moet terug naar het paleis. Terug naar het hol van de leeuw. Met gevaar voor eigen leven.

---------------------

Ik heb voor ik aan dit boek begon nog even getwijfeld of ik het tweede deel niet eerst moest herlezen omdat het al zolang geleden was. Ik was bang dat ik niet meer goed wist hoe het verhaal nu in elkaar stak. Alhoewel de eerste pagina's even verwarrend waren zat ik binnen no time weer goed in het verhaal. Het voelde een beetje alsof je voor het eerst in jaren weer ging fietsen. Ik had dit boek dan ook echt in enkele uren uit. Het heeft een lekker snel tempo, het verhaal loopt vloeiend en het plot is spannend genoeg om te blijven lezen.

Ik baalde echter wel van het feit dat het einde gehaast voelde en dat er een aantal mensen dood gaan in dit boek waarvan ik dacht, 'Is dat nou nodig?' Ik heb er echt geen moeite mee als er mensen in boeken doodgaan, dat is ook nodig in boeken met dit soort plots. Maar een aantal van die sterfgevallen voelde zo onnodig en zo zinloos aan. Er is een sterfgeval wat ik zo zinloos vond, niet omdat deze persoon dood ging maar de manier waarop. Als je personen in een boek laat sterven dan moet het wel het verhaal helpen en dat deed dit dit specifieke sterfgeval niet in mijn ogen.

Verder had ik graag een epiloog gehad waarin dingen verder worden uitgelegd. Het einde gebeurt gewoon en klaar. Dat vond ik persoonlijk nogal teleurstellend. Ik heb echt wel genoten van dit boek en het had zeker een beter einde dan andere laatste delen van reeksen, zoals bijvoorbeeld de Kroon van de Tearling. Al met al echt wel een leuk boek om te lezen maar dit is niet de beste boekenserie die ik ooit gelezen heb. Ik miste wat diepgang in het algemeen en de opbouw van de wereld waarin deze boeken zich afspelen.

Meer recensies van Amandavd