Een heerlijk grappig en aandoenlijk verhaal! Een aanrader!

Amarins 17 maart 2024
Isla maakt als influencer een gigantische misser. Ze maakt per ongeluk een livestream tijdens een interview met een jonge actrice. Van het ene op het ander moment staat ze op de zwarte lijst bij zo’n beetje iedereen die er toe doet in dat wereldje. Isla heeft geld nodig, dus neemt ze een baantje aan als hondenoppasser. Ze gaat zorgen voor Camilla, een verwende teckel met een overvolle agenda. Maar niet alleen Camilla komt hiermee haar leven binnenwandelen, maar ook rijke Theo met zijn mooie ogen.

Een teckel in Prada stond al heel lang op mijn verlanglijstje, maar het kwam er maar niet van. Toen Harma en ik een buddyread gingen plannen kwam dit boek al gauw boven op onze lijstjes en plannen werden gesmeed. En dat was maar goed ook, want dit boek had niet langer op het lijstje moeten blijven staan.

Wat hebben wij genoten van deze teckel en zijn baasje. We vlogen in twee dagen samen door het boek heen. Het begin ging even wat stroef, het was even wennen aan de schrijfstijl van de auteur. Maar bij hoofdstuk twee was ik al om en was het alleen maar genieten.

Wat een heerlijke humor heeft dit verhaal. Het leest super vlot, je wordt elk hoofdstuk weer nieuwsgierig gemaakt naar het volgende en het is echt genieten van Theo, Isla en vooral Camilla.

Alle drie de hoofdpersonages worden goed uitgewerkt. Zowel Theo als Isla hebben een verleden waar ze beiden last van hebben. Op het moment dat ze elkaar tegen komen lijkt het of ze steeds het beste naar elkaar naar boven halen en het verleden een plekje krijgt en ze vooruit willen. Ze maken een prachtige groei door. Zelfs Camilla profiteert hier van en ook zij leert omgaan met verdriet en verlies. Aan het einde zal blijken dat Theo de grootste groei doormaakt. Van alledrie ga je echt houden, dat kun je met dit heerlijke verhaal niet voorkomen.

Hoewel het boek oogt als een lekker feelgood met niet al te veel diepgang blijkt dat dit toch anders is. Want er zitten wel degelijk mooie thema’s in het boek verwerkt. Denk hierbij vooral aan verwerking van het verleden, vertrouwen, verdriet, rouw maar vooral heel veel liefde.

Het is een boek dat hier en daar echt over de top is. En dat maakt het ook zo fantastisch. Het is regelmatig lachen om al die leuke en hilarische situaties en gebeurtenissen, maar er komen ook emoties op op het moment dat het over serieuze dingen gaat. Ook een steamy scene wordt niet geschuwd in het verhaal, is geheel passend en maakt het verhaal helemaal af.

Een teckel in Prada is een dikke aanrader. Het is origineel, grappig, hilarisch en vooral genieten. Harma en ik hebben al afgesproken dat we volgende maand het tweede deel gaan lezen. Dit deel gaat over de vriendin van Isla. Zou het net zo hilarisch en fijn zijn? Ik ben alvast benieuwd.

Meer recensies van Amarins