Flo van Dieven is een gescheiden vrouw en woont samen met haar zoontje Sebastiaan. Ze is een stuntel, zowel in de liefde als in haar dagelijkse leven. Ze worstelt na vier jaar nog steeds met de zwangerschapskilo’s, zoekt naar een baan en is zoekende naar een man in haar leven. Twee jaar geleden is ze gescheiden van Jaime. Als ze bij een begrafenis is, schieten de vragen door haar hoofd: moet je iets gedaan hebben voordat je voorgoed je ogen sluit? Na de begrafenis ziet ze opeens overal een klein jongetje. Wat schuilt hier achter?

Ik vond het erg moeilijk in het verhaal te komen. In het begin van het verhaal springt het van de hak op de tak, soms ook vreemde zinnen. Gaandeweg wordt dit beter. Flo is in het begin van het boek een naar mijn mening irritante vrouw, ze komt erg onverantwoordelijk over. Langzaam verandert ze uiteindelijk toch en begin je haar ook beter te begrijpen. Helemaal als je door krijgt wat er met haar aan de hand is en wat er in haar leven is gebeurt. Als je eenmaal in het boek zit leest het best vlot maar helaas mist het diepgang. Er komen vele thema,s aan bod die naar mijn mening beter uitgewerkt hadden kunnen worden. Ook had ik de personages hier en daar wel wat beter uitgewerkt willen zien. Het boek heeft mij helaas niet geraakt, terwijl het eigenlijk over best een zwaar thema gaat. Van ’t Hek weet wel regelmatig met humor het verhaal toch nog leuk te maken.
Uiteindelijk geef ik het boek toch 3 sterren. Best leuk om te lezen maar ook niet meer dan dat!

Reacties op: Leuk, maar had iets meer verwacht!

#Lief - Hester van 't Hek
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 22,50