Een pareltje!

Amarins 07 juni 2020
Alhoewel ik me niet meer onder de Young adults kan scharen, trok wel meteen de titel en het korte verhaal van Raak me.Niet. Gelukkig mocht ik meedoen met de leesclub van dit verhaal!

Het verhaal begint als Sage op de universiteit in Nevada aankomt. Ze heeft op dat moment helemaal niks meer. Is van huis weggelopen en woont in haar oude Volkswagenbusje, doucht stiekem in een studentenhuis. Ze wil maar één ding, opnieuw beginnen. Om geld te verdienen krijgt ze een baantje bij de universiteitsbibliotheek. En daar ontmoet ze Luca! Een man waar ze eigenlijk bang voor is door de doordringende ogen, vele tattoos en het ruige uiterlijk. Maar Luca is anders dan ze denkt en laat haar hart sneller kloppen.

Wat een verhaal heeft Laura Kneidl neergezet. Vanaf bladzijde één is het volop genieten. Een zeer fijne schrijfstijl. Vooral het personage Sage sluit je helemaal in je hart. Je leeft ontzettend met haar mee. Je krijgt wel een idee wat er met haar aan de hand is, je voelt haar pijn zelf ook. Hierdoor blijf je maar lezen. Je wil weten hoe het verhaal uiteindelijk afloopt. Het makkelijke taalgebruik, niet te lange hoofdstukken en de ‘ik’-persoon zuigen je letterlijk in het verhaal. Een boek met vele kanten, van verliefdheid, humor, vertrouwen, doorzettingsvermogen en ook mishandeling. Vele thema’s die ook in de huidige tijd een grote impact hebben. Tot het einde van het verhaal blijf je op het puntje van je stoel zitten, je kan het boek niet wegleggen en wil absoluut weten hoe het met Sage en Luca afloopt. En dan uiteindelijk eindigt het boek met een enorme cliffhanger pffffff. Onverteerbaar, dus ik ben meteen naar de winkel gerend om deel 2 van dit prachtige tweeluik aan te schaffen. Het verhaal is niet compleet zonder deel 2, je moet weten hoe dit afloopt!!
Een geweldig verhaal, Kneidl heeft een pareltje neergezet wat ik uiteindelijk heb beoordeeld met 5 sterren.

Meer recensies van Amarins