Heerlijke cosy feelgood!

AnneHut 29 januari 2024
Als je op zoek bent naar een heerlijke cosy feelgood serie, dan is De Koffiesalon echt iets voor jou! Deze serie bestaat uit 4 delen: “Éen depresso, asjeblieft”, “Een dubbele shot liefde”, “Een kopje geluk” en “De kerstspecial”. Deze laatste las ik vorig jaar december, maar ik was ook heel benieuwd naar de rest van de serie.

De Koffiesalon is een heerlijk, typisch feelgood serie. Het verhaal is lekker chaotisch en toch hangt er een fijne en gemoedelijke sfeer. De personages zijn stuk voor stuk uniek. De een is ontzettend liefelijk, anderen echt walgelijk (but you love to hate them!). De meeste persoonlijkheden zijn extreem over de top. Je denkt regelmatig: ‘zo kun je niet zijn’. Maar dat maakt ze juist zo interessant!

Hoewel het laatste deel van deze serie prima als stand alone gelezen kan worden, zou ik niet aanraden om de rest van de serie apart te lezen. Dit is namelijk wel een doorlopend verhaal. Wanneer we het hebben over goede Nederlandse feelgood auteurs gaat het gesprek al gauw naar de FeelgoodFive, maar Marloes Berghege doet zeker niet voor ze onder! Ik kijk er naar uit om meer verhalen van haar te lezen!

Meer recensies van AnneHut