Wat als...

AnnekeT 31 oktober 2023
Hoe zal de wereld eruit zien als de klimaatverandering doorzet? Als grote gebieden, die nu nog bewoond zijn onder water komen te liggen? Welke keuzen worden er gemaakt in de gebieden waar daarna iedereen leeft?

Benny Ahlers schrijft een boeiend boek over één van de mogelijkheden. Met Mikah als hoofdpersoon kom je door zijn avonturen steeds meer te weten over de verschillende gebieden/samenlevingen die zijn ontstaan. Je voelt ook de (onderhuidse) spanning tussen de verschillende regeringen. Het lijkt een broeinest die op knappen staat. Tussen dit grote item laveren de verhalen van de individuele personen door.

Binnen de hoofstukken wordt van perspectief/personage gewisseld. Wat ik heel erg jammer vind is dat er geen witregel zit tussen de delen met de verschillende perspectieven. Dat leest een stuk lastiger. De eerste keer had ik het in eerste instantie niet eens door, en snapte ik ineens het verhaal niet meer.

Maar dat is dan ook zo ongeveer het enige wat ik echt jammer vond. Voor de rest vond ik het een mooi boek. Aan het einde bleef ik wel met veel vragen zitten. Ik kijk dan ook erg uit naar het vervolg...

Ik las dit boek voor de Boekentoer.

Meer recensies van AnnekeT