Opnieuw betoverd!

Anoeska 01 oktober 2019 Auteur
Ik twijfelde over 4.5 of 5 sterren. Hoewel ik het boek fantastisch vond, kwam het naar mijn gevoel vrij traag op gang. De eerste helft van het boek miste voor mij hetzelfde 'page turning' effect als het tweede deel van het boek had.
Tijdens het lezen merkte ik wel op dat er veel meer diepgang zat in dit boek, dan in boek een. Terwijl ik boek een al zeer sterk vond op vlak van diepgang, met name de personages. Dit maal had ik meer het idee dat ik de personages op emotioneel beter leerde kennen. Niet zo zeer wat hun verleden was, of waar ze in het dagelijkse leven mee bezig zijn; nee wie ze echt zijn en hoe ze denken. Overigens, de elementen die ik net opnoemde zijn ook mooi aanwezig en zeker ook stevig aangedikt.
De personages in dit boek stellen zich open tegenover de lezer. Je kan ze zeer goed leren kennen en vooral River oogde in dit boek helemaal anders dan in boek een. Voornamelijk omdat je haar ook op een totaal andere manier leerde kennen.
De stomende scenes in dit boek waren ook spannender dan in boek een. Bij het eerste boek had ik het idee dat alles heel nieuw, en misschien wat klungelig te werk ging. Aangezien Arabella nog niet echt de ervaring had die River bijvoorbeeld heeft. Dat maakte dit boek net ook zo verschillend van boek een. Het eerste boek bevatte ook een romance, maar omarmde ook heel veel levenslessen en nieuwe stappen in het leven. Dat is in dit boek niet zozeer het geval.
De boodschap in dit boek is eerder gericht op romantisch vlak en ook om je verleden een plek te geven. Dat je jezelf en andere moet vergeven en kracht moet putten uit gebeurtenissen. Iets wat de personages ook zullen doen en wat maakt dat zij gedurende het boek ontzettend hard groeien.
In new adult zegt men vaak dat het enkel om seks gaat, maar ik denk dat dit boek het bewijs is dat er ook meer dan seks kan zijn. Er zitten zware levensthema's en beslissingen in verwerkt. Naar mijn gevoel las boek twee ook volwassener dan boek een, net omdat het meer beladen was. Het verhaal van River bood naast een heleboel romantische thema's ook een pakketje aan extra onderwerpen aan.

Meer recensies van Anoeska