Een thriller die je weet te raken.

Ans Stier 24 januari 2024
Ik heb alle boeken van Mariska gelezen en ook deze voldoet weer aan mijn verwachtingen.

Berouw komt na de zonde is een aangrijpend boek met een onverwacht einde. Knap hoe de auteur de ontknoping altijd zo verrassend tot het einde weet te bewaren.

Het verhaal beleef je uit Jacqueline enerzijds en Lois anderzijds. Er lopen dus twee verhaallijnen. Het ene moment ben je in het heden, het andere moment speelt zich verder terug in de tijd af. Het is dus goed opletten met wie je te maken hebt en wanneer. Gelukkig staat dit boven de hoofdstukken vermeld, dit vind ik erg handig omdat er veel gebeurd en het wat houvast geeft.

Het boek verteld hoe vrouwen afhankelijk gemaakt worden van drugs en zo gedwongen in de prostitutie terecht komen en blood gesteld worden aan geweld en misbruik. Een behoorlijk ruw thema dat door Mariska dusdanig wordt verteld zodat het je aangrijpt en je geboeid aan je boek vast zit.

Emotioneel en psychologisch is dit boek ijzersterk, het is een fictief verhaal maar het leest alsof het echt gebeurd is. Een thriller die je weet te raken.

Meer recensies van Ans Stier