Een spannend boek, een boek dat je raakt.

Ans Stier 11 februari 2023
Dit boek blijkt wisselende recensies te hebben. Waarom? Geen idee maar mijn recensie zal een goede zijn want ik heb wederom genoten van dit boek.

Het boek speelt zich af in en om een originele omgeving; het leven in en om een woonwagenkamp. Nog nooit heb ik een verhaal gelezen dat zich in zo’n omgeving afspeelt dus dat wekte mijn nieuwsgierigheid.
Het is een algemeen (voor)oordeel dat er vaak criminaliteit plaats vind in dit soort leefgemeenschappen. Ik vond het interssant om te lezen hoe de cultuur is in een kamp en dat er ook bepaalde verwachtingen zijn van familie waar men niet onder uit kan.

De hoofdpersoon neemt je mee in zijn leven en laat zien onder wat voor druk van familie hij leeft en wat het met hem doet. Je ervaart de emoties en gedachten en hoe hij probeert onder het juk uit te komen maar uiteindelijk toch meegezogen wordt in de “normale” gang van zaken. De auteur weet mooi de de menselijke kant van “harde jongens” naar boven te halen. Zo zie je de realiteit van het verhaal van twee kanten. De emoties zijn mooi uitgewerkt en op meerdere momenten in het boek komt de titel “Tranen in de regen” tot uitdrukking.

De tweede helft van het boek is het goed opletten. Er gebeurt veel en er ontpopt zich een mooi plot. Soms even lastig met betrekking tot wie is wie, er komen meerdere personages aan bod. Knap hoe alle puzzelstukjes in elkaar passen.

Tranen in de regen is een boek dat ik met plezier gelezen heb. Mariska Noordeloos heeft wederom een spannend boek geschreven, een boek dat je raakt. Wat schrijft deze auteur toch heerlijk!

Meer recensies van Ans Stier