Meer cosy dan crime

Betty 15 mei 2022
De omslag van het boek ziet er erg aanlokkelijk uit en nodigt uit tot lezen.
In Dood op kasteel Brémont wordt het duo Antoine Verlaque en Marine Bonnet geconfronteerd met twee moorden.
Het verhaal begint met een proloog en een eerste hoofdstuk waarin de tijd en plaats aangeduid worden De volgende hoofdstukken zijn alleen genummerd
Ik weet niet zo goed wat ik van het boek moet vinden, het is niet helemaal wat ik had verwacht
Geen idee wat cosy-crime is, en cosy klinkt wel gezellig.
Maar ik vond het te cosy al dat geklets over restaurants,eten, wijn etc De Franse woorden vond ik ook niet prettig, want dat moet ik opzoeken wat het betekent.
Heel veel personages waar ik geen grip op kreeg. Personages die veel ouder beschreven zijn en lijken dan dat ze in werkelijkheid zijn.
Opvallend was ook hoeveel er gerookt wordt. Antoine Verlaque vond ik arrogant en helemaal niet sympathiek. En alles gaat zo traag
Doorlezen maar en hopen dat er wat meer vaart in het verhaal kwam en het wat spannender werd. Het tweede deel was iets beter te lezen.
Doordat er heel veel personages zijn en alles erg uitgebreid en tot detail beschreven wordt zakt de rest naar de achtergrond.Ik mis de echte spanning.
Het is geen slecht verhaal maar aan mij niet besteed
Het is meer cosy dan mysterie, erg langdradig. Ik kende het genre niet maar als alle boeken zo zijn hoe ik er niets meer van te lezen Cosy-crime is duidelijk niet mijn genre

Meer recensies van Betty