Xerox

Betty 21 mei 2023
Xerox van Fien Veldman.Geen idee wat Xerox is of wat het woord betekent en de cover vind ik niet zo mooi. Jammer want dat zorgt ervoor dat ik het boek in de boekwinkel links zou laten liggen.Het verhaal gaat over een jonge vrouw een klantenservicemedewerker die een soort van band heeft met een printer een soort van relatie kun je het bijna wel noemen : "Ik hoor aan zijn ritme wat hij ergens van vindt, aan één geluidje heb ik genoeg"  Tevens neemt ze de kantoorcultuur onder de loep Ze praat er tegen over haar jeugdherinneringen, beslommeringen en haar belevenissen in het hier en nu Het is  steeds een opsomming van haar gedachtes. Voor de variatie of om spanning toe te voegen misschien, is er een dreigbrief en een verdacht pakketje, maar verder wordt dat niet uitgewerkt want je komt niet te weten wat er op het briefje staat en het verdachte pakketje is verder ook niets spannend. Als zij door haar werkgever op non-actief wordt gesteld, valt ook haar vertrouwde printer weg en dan wordt het leven echt uitdagend.Ik kan geen duidelijke verhaallijn ontdekken,en vind het een verwarrend geheel, ik heb het boek wel uitgelezen maar ik geloof niet dat dit een boek voor mij is.

Meer recensies van Betty