Een mooi debuut

boekenbeschrijfster 27 december 2019
‘Familiegeluk’ begint met een boeiend kort fragment, waarna het verhaal gaat beginnen. Dat korte fragment roept een aantal vragen op, waar je uiteindelijk antwoord op gaat krijgen. En niet al die antwoorden had je van tevoren aan zien komen.

Barbara Sevenstern heeft een prettige schrijfstijl. Ze vertelt het verhaal voornamelijk vanuit Lisette met af en toe een terugblik naar vroeger. Die informatie van vroeger heb je uiteindelijk nodig om het gehele verhaal te begrijpen. Stukje bij beetje licht de auteur zaken toe. Hierdoor blijf je lekker doorlezen, want je bent benieuwd hoe een en ander in elkaar steekt. Leuk detail (voor mij als Brabantse): een aantal plekken die hoofdpersonage Lisette bezoekt, zijn in Noord-Brabant te vinden.

Niet alles dat zich in ‘Familiegeluk’ afspeelt, is even verrassend. Richting de ontknoping heeft Sevenstern echter een mooie verrassing voor haar lezers in petto. Niet iedereen zal dit hebben zien aankomen. De epiloog vormt een mooie afsluiting van het verhaal. De auteur heeft een mooi debuut geschreven. Kom maar op met een tweede boek!

Meer recensies van boekenbeschrijfster