Sterke ontknoping

boekenbeschrijfster 27 december 2019
‘Winterberg’ begint met een spannende proloog die meteen je aandacht trekt. Wat is er in de sneeuw gebeurd? En wie is er gevonden? Vervolgens begint het verhaal op zijn gemak. Je leert de verschillende personages kennen , waarbij Roos en Frank de twee belangrijkste zijn. Vanuit hen lees je de hoofdstukken, waardoor je hen het beste leert kennen.

Kiki van Dijk laat de spanning goed in het verhaal komen als Roos vermist is. Wat is er met haar gebeurd? Als lezer ontdek je dat sneller dan de personages zelf, maar toch houdt de auteur bepaalde informatie ook voor haar lezers achter. Stukje bij beetje ontrafel je de geheimen van het plaatsje Winterberg en probeer je erachter te komen wat er precies gebeurd is.

Van Dijk weet een sterke ontknoping neer te zetten, waarin je antwoorden op al je vragen krijgt. Voor mij had ze daarbij nog wel wat verrassingen in petto; ik had een heel ander verloop verwacht. Heerlijk als een auteur dat voor elkaar krijgt. Met ‘Winterberg’ beleef je een aantal spannende leesuurtjes. Mijn favoriete thriller van Van Dijk tot nu toe.

Meer recensies van boekenbeschrijfster