Een prachtige historische young adult

bookstamel 13 januari 2020
Lotte heeft met Typewriter een prachtige historische young adult weten neer te zetten. We worden meegenomen naar 1930 een tijd waarin er grote verschillen zijn tussen rijk en arm. Als we het verhaal in stappen is er nog een grote verzetsgroep Monte Carlo deze groep steelt van de rijke en geeft aan de arme. De groep word geleid door Andrew die samen met Abbigail en Jae in het oude pakhuis woont.

Het is mooi om steeds een beetje meer te ontdekken over het verleden van Abbigail en Jae. Daarnaast zie je ze ook langzaam aan een beetje naar elkaar toegroeien en dat houdt het boek boeiend want je wil weten of ze uiteindelijk bij elkaar komen. Daarnaast vind ik het erg interessant om te bedenken wat ik zelf zou doen als ik in de situatie zou zitten waarin de personages van het boek zich bevinden. Want zou ik bijvoorbeeld zelf bij het verzet durven te gaan? En dan op een gevaarlijke missie. ( Stiekem denk ik van wel want ik kan heel slecht tegen onrecht ) Daarnaast vond ik het erg leuk om meer te weten te komen over Monte Carlo hoe dat een Casino werd. En wat daar allemaal in het verleden heeft afgespeeld. Het einde tja daar ga ik niet teveel over verklappen want dan verpest ik het plezier voor jullie maar wauw wat een einde.

Uitgebreide recensie op mijn blog

Meer recensies van bookstamel