Samenwerking

bookstamel 29 juni 2020
De covers van de stadstuin en dus ook Yara zijn allemaal in dezelfde stijl gemaakt. Alleen heeft elke zus een andere kleur als achtergrond. Yara heeft dus blauw als achtergrond en daarom zie je dus al die leuke vrolijke doodles. De eerste keer dat ik hem zacht dacht ik even hmm misschien een beetje kinderlijk voor een roman/feelgood. Maar toen ik de serie las dacht ik nee dit is echt perfect. Het past namelijk super goed bij de feeling van het boek lekker vrolijk en speels.

Zoals ik al zei was het al even geleden dat ik Maud en Britt de eerste twee delen van de stadstuin had gelezen. Normaal probeer ik die altijd te herlezen voor ik aan het laatste deel begin maar dit keer dacht ik. Laat ik gewoon deel 3 gaan lezen. Wat me opviel was dat ik eigenlijk al weer heel snel in het verhaal zat en het meteen weer goed kon volgen! Erg fijn vind ik dat altijd.

Je snapt het al in dit derde deel van de stadstuin volgen we vooral Yara in alles wat ze mee maakt. Maar natuurlijk komen ook de andere zussen weer met enige regelmaat voorbij. Yara is in mijn ogen altijd de stabielste van de zussen geweest. Ze werkte hard voor wat ze wilde bereiken voedt haar dochter alleen op enz. In dit deel zien we eigenlijk in mijn eigen een totaal andere kant van Yara. Alles lijkt juist een beetje mis te gaan en Yara weet juist niet zo goed wat ze wil.

Deze ontwikkeling in haar personage zorgt voor een beetje humor en avontuur in het boek. Daarnaast is haar dochter in dit deel ook wat meer aanwezig. Natuurlijk draait alles nog steeds om de stadstuin die de drie zussen erfde van hun vader. De tuin loopt momenteel niet zo heel lekker en het is echt er op of er onder voor de drie zussen. Het grootste obstakel is de samenwerking want daar zijn deze zussen nog nooit zo goed in geweest.

Al met al is dit weer een heerlijk luchtig boek. Eentje met een lach een beetje liefde en misschien zelfs wel een traan. Een echte aanrader dus. Daarom krijgt het boek een mooie 8 van mij.

Meer recensies van bookstamel