Een leuke mix van feelgood met spanning

bookstamel 10 januari 2020
Zij jij mij ? Van Saskia M.N Oudshoorn is weer zo’n spannend boek waar ik blij van word. Want alhoewel hij officeel onderdeel is van het genre Spanning/thriller heeft het ook iets weg van een feelgood boek. Voor de die hard thriller lezer die een boek met ranzige moorden verwacht in de stijl van verzwegen trauma is dit dan ook niet het juiste boek.

Eigenlijk zou er een nieuw genre moeten komen voor dit soort boeken iets van spannende romantiek of zo. Maar goed terug naar het boek zelf Saskia heeft een heerlijke vlotte schrijfstijl waardoor het boek snel weg leest. Je hoeft niet teveel na te denken bij het boek en kunt je gewoon laten leiden door de personages.

De personages zijn in mijn ogen wel een beetje stereo type maar des al niet te min zijn ze wel vermakelijk. Echter achter Eva gaat meer schuil dan je in het begin denkt. Eva maakt namelijk het nodige mee in haar leven. Voor sommige zal dit misschien wat overdreven zijn maar mensen die dit soort dingen hebben meegemaakt weten dat het echt kan gebeuren. Wat ik ook wel tof vind aan het boek is dat het vanuit drie perspectieven word verteld. Die van Stephen en Eva natuurlijk maar ook die van een geheim persoon die Eva wel ziet zitten. De stukjes van laats genoemde persoon zijn in cursief geschreven.

Uitgebreide recensie staat op mijn blog

Meer recensies van bookstamel