Schuldgevoel, gemis, liefde en nog veel meer!

BrigitteM 26 juli 2019
Ik mis je is het eerste boek dat ik lees van Gillian King. Mede dankzij de lovende kritieken uit mijn omgeving kon ik er niet omheen dit boek te gaan lezen.

Ik mis je beschrijft het leven van Charlie, die eigenlijk Charlotte heet. Charlie is in haar tienerjaren beste vriendinnen met Bo. Maar nog veel belangrijker, ze is dol op de oudere broer van Charlie, Carsten. Charlie en Carsten draaien alleen erg om elkaar heen. Charlie durft niet toe te geven wat ze voor Carsten voelt, zeker nadat Carsten zegt dat hij haar als zijn kleinere zusje ziet. Bo raakt echter verongelukt bij een ernstig ongeval. Charlie kan niet met haar schuldgevoel omgaan en besluit vanuit Wassenaar naar Hilversum te vertrekken waar ze bij haar stiefzusje Claire intrekt. In Hilversum denkt Charlie ver weg te zijn van Carsten en alles wat haar doet denken aan Bo. Echter komt ze in aanraking met het vriendje van Claire, James. Hij blijkt twee verschillende kanten te hebben. De slechte kant van James brengt Charlie in de problemen, waardoor ze al verder verwijderd raakt van zichzelf. Ze blijft gevoelens houden voor Carsten, ondanks dat ze die probeert weg te stoppen en een nieuw leven probeert op te bouwen.

Het verhaal kent een goede opbouw met zowel hoofdstukken uit het heden als uit het verleden. Deze hoofdstukken worden afgewisseld met korte stukjes waarin de band tussen Bo en Charlie wordt beschreven. Ook komt hierin de aantrekkingskracht tussen Charlie en Carsten in hun tienertijd aan bod. De afwisseling van deze verschillende tijdslijnen gebeurd op zo’n manier dat je alleen maar verder wilt lezen en gepakt wordt door het verhaal. Kortom een heerlijk boek van Gillian King wat de 5 sterren meer dan waard is.

Meer recensies van BrigitteM