En fijne kennismaking met Jackie!

Voor mij was dit de eerste kennismaking met de boeken van Jackie van Laren. Over het algemeen lees ik meestal thrillers of waargebeurde verhalen, maar soms, zoals nu, maak ik ook graag eens een uitstapje naar een ander genre.

Zoals ik al eerder zei nodigt de cover echt uit om het boek te lezen. Ik kon dan ook niet wachten om te starten in deze feelgoodroman. Wat mij al snel opviel, in het verhaal, is dat het niet alleen maar ‘Feelgood’ is in Thuiskomen. Jackie durft ook een moeilijk en pijnlijk onderwerp aan te snijden. Wat als je moeder ongeneeslijk ziek is? Ik vind het erg knap, want je zou denken dat het met zo’n onderwerp een erg beladen boek wordt. Maar dat is ‘Thuiskomen’ absoluut niet. Echter moet ik wel bekennen dat ik het daardoor eerder een roman zou noemen dan een feelgoodroman.

Het verhaal wordt afwisselend verteld door Freddy en Odile. Dit zorgt er dan ook voor dat het verhaal een fijne vaart heeft. Normaal gesproken haak ik vaak af bij een roman, doordat het verhaal mij niet weet vast te houden, maar in deze categorie behoort ‘Thuiskomen’ zeker niet.

Ik heb ‘Thuiskomen’ met heel veel plezier gelezen. Op vele momenten met een lach, maar ook soms met een traan. Ik kijk dan ook erg uit naar een volgend boek van Jackie, die zeker weten op mijn NTL-lijstje zal komen.

Mijn recensie verscheen eerder op Koukleum.nl.

Meer recensies van Bryan van De Koukleumpjes