Een adembenemende thriller

Caroline Kuiper 28 maart 2020
Anja Feliers schreef met haar 9de thriller Gebroken glas over Kathleen Verlinden, een thriller die me nog lang bij zal blijven. Vaak leg je een boek weg en begin je aan een volgende, bij deze moest ik het echt even laten bezinken voor ik een ander boek kon pakken. Ik ben groot fan van Kathleen, de psychologe met een druk privé leven, maar die ook met zaken te maken krijgt in haar praktijk, die enorm heftig zijn. De enige persoon met wie ze er over kan brainstormen is Lennart, haar ex en de vader van haar dochter Julie. Ook al zou Kathleen soms de politie willen inschakelen, dit mag zij niet doen doordat zij zwijgplicht heeft tegenover haar cliënten.

Kathleen Verlinden is na een ongeluk nog steeds aan het revalideren en nog niet aan het werk in haar praktijk. Wanneer haar vriendin Liesbeth met haar broer Mathijs voor de deur staat met een prangende vraag over de dochter van Mathijs, Emmy, is dit de eerste cliënt die Kathleen weer gaat behandelen. Na de scheiding van zijn vrouw Isabel, die zonder goede reden vertrok, is Mathijs met zijn twee kinderen Emmy en Matteo in een villa in het plaatsje Rekem getrokken. Emmy is na het vertrek van haar moeder en de breuk met haar vriendje Tom in een diep dal beland en ziet nog maar één uitweg, ze doet een zelfmoord poging. Gelukkig is haar broer Matteo net op tijd om haar uit het zwembad te redden. Een groot huis en voldoende geld is niet de basis van geluk. Emmy komt bijna iedere dag bij Kathleen op consult en heel langzaam komt de ware reden van haar zelfmoord poging naar boven. Er blijkt veel meer aan de hand te zijn en het vertrek van haar moeder en de breuk met haar vriendje zijn maar een heel klein stukje van de werkelijke reden. Haar broer Matteo komt als eerste achter het grote geheim wat Emmy verborgen houdt.

Wat is dit?”vroeg Matteo. hij voelde hoe een gevoel van onmacht hem bekroop. Hij voelde instinctief aan dat dit weinig goeds te voorspellen had.

Ook Kathleen heeft aan haar privé leven een zware dobber, haar relatie met Lennart is alleen nog vriendschappelijk, maar in hoeverre kan ze hem nog vertrouwen en hoe zal ze nu verder gaan met Lucas, nadat hij haar bedroog met haar dochter Julie wil hij toch wel heel graag een nieuwe kans bij Kathleen, kan ze hem vergeven en een nieuwe start met hem maken? Ook haar vriendschap met Liesbeth komt na een ontdekking van Kathleen in het geding. Zal Kathleen iedereen om haar heen nu verliezen?

Wat een verhaal, vele verhaallijnen die tot elkaar komen en vele geheimen en intriges nemen je mee naar het plot waar ik stil van werd. Anja heeft me weer verrast met deze thriller die me nog lang bij blijft. Een dikke mustread voor deze Gebroken glas.

Meer recensies van Caroline Kuiper