Een duister verhaal, een echte thriller

Wanneer een tienerjongen op het darmweb naar de meest gruwelijke beelden kijken, valt het team van Elena bij hem binnen, hopende de criminelen te kunnen pakken.
Het blijkt een moeilijke en duistere zoektocht.
Elena raakt verwikkeld in een kat en muis spel tussen de belangen van haar team en de slachtoffers en tussen de vermissing van haar zoon Lucas jaren geleden.
Al snel legt zij de link dat beide met elkaar te maken hebben en duikt zij te ver in haar onderzoek.
Zet zij alles op het spel voor haar zoon of voor de slachtoffers van het Duistere net?

Uitgaande van de cover zou ik het niet hebben opgepakt, maar de achterkant sprak mij zeker aan.
Het verhaal begint explosief kan ik wel zeggen.
Ik werd meteen meegenomen in het verhaal. Dat komt door het verhaal zelf, er gebeurde natuurlijk ook wel wat. Dat kan je niet zomaar wegleggen....maar zeer zeker ook door de schrijfstijl van de auteur. Het leest zo makkelijk en filmisch, ik hou daar wel van. De relatief korte hoofdstukken dragen hier ook aan bij.
Ik had niet het gevoel iets gemist te hebben omdat ik het eerste deel: de zigeunerbruid niet had gelezen, maar gedurende het verhaal komen er wel verwijzingen voorbij, waardoor ik als lezer toch heel erg nieuwsgierig naar dat deel ben geworden.
Niet alle personages worden heel goed uitgewerkt en dat hoeft in dit geval ook niet; was het een psychologische thriller dan had dat wel meer mogen zijn, maar voor dit verhaal is de uitwerking over het algemeen voldoende. Bij bepaalde personages had ik graag wat meer verdieping gezien.
De hoofdpersoon Elena wordt het meest uitgewerkt, wat logisch is. Zij wordt heel menselijk neergezet doordat zowel haar sterke als haar minder sterke kanten naar voren komen in het verhaal.

Mijn verwachtingen qua spanning zijn zeker uitgekomen. Het boek las heerlijk weg en het is echt een thriller.
Wat ik miste was het perspectief van bepaalde personages om zo meer begrip te krijgen en nog verder het verhaal in te duiken.
Hoe dan ook, in mijn beleving, echt weer een ouderwets goede thriller.

Meer recensies van Cindy Strijkers- Brakel