Cindy Strijkers- Brakel VIP Club

Deze recensie is van mijn zoon Tim, 13 jaar:

Eufmenia, ook wel Fee genoemd, heeft een hele bijzondere band met haar opa, die zelf ook heel bijzonder is. Als hij komt te overlijden laat hij Fee zijn boeken achter, samen met nog wat andere spulletjes.
De vader van Fee is het hier totaal niet mee eens en verkoopt de boeken aan een duistere opkoper.
In haar verdriet vindt Fee nieuwe vrienden die haar op alle mogelijke en onmogelijke manieren proberen te helpen. Zal zij met behulp van haar vrienden de geliefde boeken van haar opa ooit nog terug zien?
Gelukkig heeft Fee nog 1 boek kunnen behouden en dat boek opent nieuwe deuren voor Fee in een wereld waar magie bestaat. Om weer terug te kunnen naar haar eigen wereld moet Fee een draak verslaan, zal dat haar lukken?

Van uitgeverij de Fontein mocht ik ambassadeur zijn van dit boek. Waarvoor heel erg bedankt.

Ik had in het begin moeite om in het verhaal te komen. Ik denk dat dat komt doordat het boek zo erg wordt vergeleken met Harry Potter. Maar heel eerlijk, het is niet te vergelijken. Er zijn wel overeenkomsten, maar het is gewoon een heel eigen verhaal. Ik denk dat de schrijfster heel erg is geïnspireerd door Harry Potter.
Een andere reden is dat ik een jongen ben en het boek heel erg over een meisje gaat, ook komen er veel meisjes dingen in voor. Gelukkig verandert dit later in het boek, maar daar moest ik wel even doorheen.

Het is een verhaal dat over magie, avontuur, vriendschap en jezelf leren kennen gaat.
Het leest op zich makkelijk, behalve dat namen steeds veranderen in het begin, daar moest ik aan wennen.
Maar hoe verder ik kwam, hoe spannender en leuker het werd.
Het boek neemt je mee naar een nieuwe wereld, een wereld vol magie. Het verhaal zit leuk in elkaar en het is fijn dat ook jongens belangrijk zijn in dit boek.
De personages hebben allemaal hun eigen kwaliteiten waardoor ze makkelijk zijn te herkennen. je weet over wie je leest. Zo is er een slimmerik, een dappere en een sterke, maar ook een slechterik.
Omdat het boek steeds leuker werd om te lezen ben ik toch heel erg benieuwd naar het 2e deel.
Dit boek krijgt van mij 3 sterren.

Reacties op: Een verhaal over magie, avontuur, vriendschap en jezelf leren kennen

Drakendal - Scarlett Thomas
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 15,50