Cindy Strijkers- Brakel VIP Club

Serpent and Dove is het verhaal van Lou en Reid in een tijd waarin er jacht wordt gemaakt op heksen.
Lou is een heks, op de vlucht voor haar moeder, zij bevindt zich tussen de mesne en probeert zich zo goed en kwaad als het kan zich aan te passen om naar niet op te vallen.
Reid is een chasseur, hij jaagt op heksen met als doel ze te doden. Hem is geleerd dat heksen het vleesgeworden kwaad zijn.
Door toeval, of het noodlot, kruisen de paden van Lou en Reid zich en belanden zij in en gedwongen huwelijk met elkaar. Reid weet niets van Lou’s achtergrond en Lou kijkt wel uit dan het hem te vertellen.
Zal Lou haar geheimen voor Reid kunnen blijven verbergen, zal zij haar moeder kunnen blijven ontwijken?
Zal Reid ooit de open, wervelwind Lou kunnen begrijpen, zal hij ooit kunnen accepteren dat zij elkaars tegenpolen zijn?
Dit huwelijk lijkt gedoemd om te mislukken. Maar is dat wel een optie?

Dit debuut van Mahurin is mer veelbelovend te noemen. Ze heeft een wereld neergezet die tot de verbeelding spreekt en net de lezer mee naar de denkwereld van Lou en Reid.
Het is een makkelijk te lezen boek, zonder al te complexe zinnen. Regelmatig worden er Franse woorden toegevoegd om het wereldbeeld te versterken. Geen probleem voor de lezer die begrijpt wat er staat. Voor de niet begrijpende lezer zal dit verwarrend kunnen werken.
Het verhaal wordt afwisselend verteld vanuit het perspectief van Lou en Reid. Dat leest erg prettig. Het verhaal centreert zich om deze 2 karakters en daarin schuilt een valkuil. Hierdoor blijft de rest erg aan de oppervlakte. Personages, die zeker interessant genoeg zijn om meer over ze te weten te komen, blijven aan de oppervlakte, net als de achtergond van de heksen. Daarin had wat mij betreft veel meer verdieping mogen zitten. Ook de magie die wordt benoemd behoeft meer verdieping.
De interactie tussen Lou en Reid is fenomenaal neergezet, de ongemakkelijke situaties die voorkomen zijn zo beeldend dat de lezer precies begrijpt hoe het er uit ziet en hoe het zou moeten voelen.
Ik kon het boek maar moeilijk weg leggen als ik aan het lezen was. Verwacht als lezer geen hogere fantasy, maar een heerlijk geromantiseerd fantasy-verhaal over goed en kwaad en liefde en dan zit je helemaal goed.

Reacties op: Een heerlijk debuut over goed en kwaad en liefde

Serpent & Dove - Shelby Mahurin
Jouw recensie   Schrijf een recensie E-book prijsvergelijker