Het superspannende vervolg van Drakendal

Deze recensie is van mijn zoon Tim, 13 jaar.

Fee en haar vrienden weten beter wie ze zijn en wat ze kunnen met hun magische krachten. Ze komen er langzamerhand achter wat ze nog meer kunnen.
Fee vindt de bovenwereld een geweldige plek en daar wil ze zo vaak als ze kan heen. Maar dat wordt wel heel erg moeilijk als de weg om erheen te gaan van haar wordt afgenomen door haar vader. Pas als zij iets voor hem doet, krijgt ze terug wat hij van haar heeft afgepakt. Hij wil dat ze hem in ruil het boek De magiers geeft. Hij denkt namelijk dat hij daardoor een grote prijs kan winnen. Fee zet alles op alles om het boek te krijgen en zo weer naar de Bovenwereld te kunnen.
Dit is helaas niet zonder gevaar. Fee raakt vermist en niemand heeft een idee waar ze haar kunnen vinden. De vrienden willen samen op onderzoek gaan, maar ook Max is nergens te vinden. Hebben hun vermissingen met elkaar te maken?
Het wordt zelfs zo gevaarlijk dat het leven van Fee op het spel komt te staan. Zal zij nog op tijd te redden zijn?

Van uitgeverij de Fontein mocht ik ambassadeur zijn van dit boek. Waarvoor heel erg bedankt.

Dit 2e deel is veel spannender dan het eerste deel. Waardoor het lekkerder leest. Ook komen de jongens nu meer in het verhaal voor dan in Drakendal. Fee is nog steeds de hoofdpersoon, maar elk belangrijk personage heeft nu zijn plek in het verhaal gevonden.
Het boek gaat verder daar waar Drakendal is gestopt. De magische wereld is nu beter gevormd en daardoor begrijp je het als lezer beter.

Fee en haar vrienden weten beter wie ze zijn, welke krachten ze hebben. En ze ontdekken nieuwe dingen over zichzelf. De vriendschap is in dit verhaal denk ik wel het belangrijkste ding. Samen sta je sterk.
De personages groeien in het verhaal. Omdat ze meer hebben geleerd komen ze zekerder en ouder over.

Het verhaal is ook wat donkerder dan Drakendal, er zijn meer dreigingen en gevechten. Het is gewoon soms superspannend. Daardoor krijgt dit boek van mij absoluut 4 sterren
Ik kan niet wachten op het derde deel en ik kan niet anders zeggen, ik ben fan.

Meer recensies van Cindy Strijkers- Brakel