Een boek vol liefde

Daphne 19 februari 2020
Een leven geleden is een boek van Jerrad Hoff en een roman in tegenstelling tot de eerdere boeken die ik van hem heb gelezen. Maar Jerrad heeft met dit boek bewezen dat hij niet alleen een goede thriller kan schrijven maar ook een prachtige hartverwarmende roman. Het is echt een boek over ware liefde en het leven.

Het boek gaat over Sarah Miller een van de meest succesvolle schrijvers ter wereld. Op een dag is ze bezig met een signeersessie voor haar nieuwe boek als ze een bekende in de rij denkt te zien. Deze bekende doet haar onmiddellijk denken aan haar grote liefde van vroeger maar het kan niet dat hij er nog zo uit ziet. Zonder woorden te wisselen schrijft ze een bericht in zijn boek daarna neemt ze meteen een pauze van haar signeersessie. Ze is helemaal overstuur na het zien van de jongen en weet niet goed wat ze moet doen. Jake de jongen uit de boekhandel blijft aandringen op een gesprek met haar. Uiteindelijk gaat Sarah in gesprek met Jake en verteld te hem het hele verhaal over hoe ze verliefd werd op zijn vader Evan. Door omstandigheden zijn Sarah en Evan elkaar 40 jaar geleden uit het oog verloren, maar ze zijn altijd van elkaar blijven houden. Gedurende het boek wisselen we tussen de huidige tijd waarin Sarah 60 is en haar jeugd samen met Evan. Dit geeft het boek een erg leuke dynamiek.

De karakters zijn erg mooi neergezet in dit boek en je gaat helemaal meeleven met de hoofdpersonen. Je voelt echt mee met Sarah. Het boek is geschreven vanuit haar oogpunt en hierdoor krijg je veel mee van hoe ze in het leven staat maar ook hoe ze over bepaalde dingen denkt. Hierdoor voel je gedurende het boek echt een band met Sarah ontstaan.

De manier van schrijven vind ik erg prettig het lees eenvoudig wel en toch ga je het hele verhaal in. Jerrad zorgt met dit boek voor een lach en een traan. Maar bovenal een hele mooie weerspiegeling van het leven en de up’s en down’s die mensen mee maken. Verder vind ik dat Jerrad de liefde op een hele pure en mooie manier neer zet en vooral ook aandacht geeft aan de kleine dingen in het leven en een relatie. Het zijn juist deze kleine details die voor mij het verschil maken. De hoofdstukken in dit boek vind ik aan de lange kant. Zelf vind ik het altijd prettig als ik een boek kan lezen tot het volgende hoofdstuk maar dat lukte mij bij dit boek niet.

Ik vind een leven geleden een prachtig boek geschreven in een fijne schrijfstijl. Daarom geef ik dit boek 4 sterren. Iedereen die van romantische verhalen houdt zou ik dit boek aanraden. Maar ook mensen die niet van de typische sprookjes houden met een happy end zou ik aanraden om dit boek te lezen. Dus ben je fan van dit soort boeken zet hem dan zeker op je lijstje!

Meer recensies van Daphne