Overtreft opnieuw de verwachtingen

Daphne 15 juni 2020
Lage winter zon Is het derde boek in de serie over Madeline Dawson geschreven door Jerrad Hoff. Jerrad overtreft met dit boek weer alle verwachtingen die ik had. Doordat dit boek een vervolg is op de eerdere boeken kan deze review spoilers bevatten.

We gaan in dit boek verder waar Dag van de zon stopt dit betekent dat het boek begin in China. Waar Madeline gevangen is genomen na wat er in Noord Korea is gebeurt. Om er precies achter te komen wat er in Noord Korea is gebeurt wordt Madeline gedurende een aantal weken ondervraagd door de Chinezen. Deze verhoren zijn gruwelijk en zitten vol met diverse methode van mishandeling. Uiteindelijk wordt ze dankzij Tyr de organisatie waarvoor ze werkt bevrijd.

Zodra ze bevrijd is mag ze van de organisatie gaan herstellen op een plek naar keuze. Ze kiest ervoor om naar een oude vriendin uit het vorige boek te gaan. Ze gaat hier samen met Deanne heen om te herstellen. Tot op een dag de bazen van Tyr langskomen met de mededeling dat ze met pensioen mag en dus geen missie meer hoeft uit te voeren. Madeline is het hier niet mee eens omdat ze leeft om deze missie uit te voeren. Het is volgens haar het enige nuttige dat ze kan doen op de wereld. Uiteindelijk krijgt ze van Tyr nog een kans om een missie uit te voeren.

Het idee is dat Madeline een kleine rol gaat spelen in deze missie zodat ze weer rustig kan starten met haar werk. Door onvoorziene omstandigheden wijzigt de missie en blijkt dat Madeline de enige is die de missie goed kan uitvoeren. Opnieuw zal Madeline zich weer vol op de missie moeten storen maar deze keer zal ze zich voordoen als iemand anders namelijk Nadezhda. Nadezhda wordt ook wel de geest genoemd is de beste huurmoordenaar die er is. Zal het Madeline lukken om zich voor te doen als Nadezhda en ook deze missie tot een goed einde te brengen?

De conclusie na dit boek is dat ik het misschien wel de beste van de drie vind. Dit komt denk ik omdat we bijna alle personages in dit boek al kennen en deze in de eerdere boeken zijn opgezet. In dit boek wordt veel doorgebouwd op de eerdere personages en de band die Madeline hiermee had. Maar ook het karkater van Madeline maakt in dit boek een enorme verandering mee. We zien haar in dit boek anders dan in de eerste boeken. Madeline kent namelijk wel degelijk liefde en heeft ook zeker empathie in tegenstelling tot wat ze zelf beweert in de eerder boeken. Dit geeft een andere kijk op het personage en hierdoor is haar rol in het boek ook anders dan in de voorgaande boeken.

Ik geef dit boek 5 sterren omdat het een boek is wat echt goed in elkaar zit. Het heeft een sterke verhaallijn die gelinkt is aan de vorige boeken maar toch op zichzelf staand is. Verder zijn de personages erg goed uitgewerkt en is het boek spannend en interessant. Er waren een aantal zaken die ik wel had zien aankomen in het boek omdat het toch een onderdeel is van een serie maar er zaken ook weer een aantal goede plot twists in. Dus ben je fan van thrillers en houdt je niet van de standaard thrillers dan is dit het boek voor jou!

Meer recensies van Daphne