Spannend vanaf de eerste zin

Daphne 28 oktober 2019
Het eerste boek dat ik van Jerrad Hoff heb gelezen maar zeker niet de laatste!

Sheriff Gibbs krijgt op een winternacht een melding dat er een heftig auto-ongeluk is gebeurt en gaat op de melding af. Eenmaal ter plaatse vind de sheriff een jonge vrouw die helemaal onder het bloed zit. Later wanneer de jonge vrouw bijkomt in het ziekenhuis blijkt dat zij zich helemaal niets kan herinneren over wie ze is en waar ze vandaan komt. Tevens had de vrouw geen identificatie papier bij en heeft niemand haar als vermist opgegeven. Dit zorgt ervoor dat ze haar leven opnieuw moet starten. Omdat ze niet door het leven wil als Jane Doe kiest ze zelf voor een nieuw naam Madeline. Gedurende het boek komen er doormiddel van nachtmerries herinneringen bij haar terug. Maar zijn ze wel echt of heeft de klap van het ongeluk ervoor gezorgd dat ze zelf dingen verzint. De confrontatie met haar verleden is heftig en blijft haar achtervolgen. Ze bleek in haar oude leven namelijk een heel ander persoon te zijn dan ze dacht.

Madeline is betrokken bij een plan waar de wereld van afhankelijk is. Maar ze is niet meer de persoon die ze was voor het ongeluk, of toch wel? Wat zal haar keuze zijn? Gaat ze zonder dat ze iets weet van haar verleden mee in het plan wat in haar oude leven is bedacht of kiest ze voor haar nieuwe leven? Welke keuze ze ook maakt het zal alles veranderen.

Het begin van het boek neemt je meteen mee want je leest uit het perspectief van de jonge vrouw die zich helemaal niets kan herinneren. Dit zorgt ervoor dat je meteen mee genomen wordt in het verhaal en niet wil stoppen met lezen tot je er achter bent wat er met de vrouw gebeurt is en wie ze voor het ongeluk was. Madeline is neergezet als een zeer krachtig persoon waarvan je van alles te weten komt. Omdat het boek vanuit haar perspectief is geschreven maak je alles vanuit haar mee en dit zorgt ervoor dat je alle gedachten, gevoelens en keuzes met haar mee maakt. Op sommige momenten is Madeline wreed en onberekenbaar en op andere moment zie je de gevoelens die ze ontwikkelt voor andere mensen.

Behalve Madeline maken we in het boek ook kennis met Paige en Sheriff Gibbs dit worden twee erg belangrijke personen in Madelines nieuwe leven. Ook deze twee karakters zijn erg mooi neergezet en worden mooi beschreven in het boek. Gedurende het boek worden de verschillende relaties ook goed opgebouwd en onderbouwd. Je ziet alle karakters een mooie groei mee maken gedurende het boek.

De schrijfstijl van Jerrad leest erg prettig en vlot, hierdoor houdt het boek een goed tempo. Het is een ontzettend mooie stijl met een mooie woordkeuze zonder dat het onduidelijk, langdradig of ingewikkeld wordt. De details in het boek worden ontzettend goed neergezet zo kan Jerrad je meteen meenemen naar een plek. Hierdoor bleef je het boek heel intens en gruwel je echt van alle details die in het boek naar voren komen. De hoofdstukken zijn duidelijk opgebouwd en hebben precies de goede lengte.

Dus de conclusie is dat het een erg mooi boek is dat je zeker moet lezen! De reden dat het boek van mij 4 sterren krijgt en niet 5 is omdat het einde voor mij een beetje gehaast voelde op sommige punten. Ik ga nu nog beginnen aan het tweede boek dus misschien wordt het hier nog mooi in verder onderbouwd. Het boek is geen standaard verhaal doordat er geen standaard held of moordenaar in het boek is wat het erg leuk maakt. Het is een prachtige thriller die makkelijk weg leest en die ik iedereen aanraad die van thrillers houdt en tegen gruwelijke zaken kan.

Meer recensies van Daphne