Mooie samenwerking en een mooi boek

Daphne 29 februari 2020
Het isisgeheim is het eerste boek wat ik las geschreven door Jeroen windmeijer en Jacob Slavenburg. Jeroen wordt vaak vergeleken met Dan Brown en dat was ook juist een reden om niet zo snel aan een van zijn boeken te beginnen, wat nou als het tegen valt. Maar Jeroen heeft mij met dit boek weten te overtuigen om juist nog meer boeken van hem te gaan lezen.

Het isisgeheim gaat over Isis de godin uit het oude Eqypte. In Leiden vind een binnenkort een tentoonstelling plaats over het oude Egypte en Isis speelt hier een belangrijke rol. Arianna is verantwoordelijk voor het opzetten van deze tentoonstelling samen met haar collega Thijs. Als ze op een dag bezig is met het bestuderen van het gouden Isis beeld voor de tentoonstelling vraag Thijs of hij het niet ook even mag vast houden. Zodra hij het beeldje oppakt zegt hij 'Het voelt wel lichter dan ik had verwacht.' . Met deze zin zet hij een heel proces in gang. Want Arianna kan deze opmerking niet los laten voelt het beeldje inderdaad lichter dan je zou verwachten van een massief gouden beeld? Hierna gaan ze onderzoek doen naar het beeld wat een geheim blijkt te hebben. Zodra zij het geheim ontdekken worden ze meteen meegesleept in de geschiedenis van Isis. Hiervoor gaan ze onder andere naar Oxfort. Vanuit hier gaat alles heel snel, lukt het ze om het geheim van Isis veilig te stellen?

Over de hoofdpersonen komen we in het verhaal niet al te veel te weten en zij blijven dus vrij oppervlakkig. Voor de verhaallijn vind ik dit echter totaal niet storend want je gaat snel door het verhaal heen zonder veel onnodige details. De enige waar we iets over te weten komen is Arianna maar dan ook vooral haar verleden en haar liefde voor Isis. Het boek gaat over Isis en dat is ook echt de focus en dat is prettig.

Het boek heeft een prettige schrijfstijl waardoor je er heel snel doorheen gaat. Verder zijn de hoofdstukken lekker kort wat ik zelf altijd prettig vind. Er wordt over veel verschillende zaken in dit boek vertelt maar gelukkig niet met lastige woorden waardoor het wel voor iedereen te begrijpen is. Dit is samenwerking met de prettige compacte schrijfstijl zorgt ervoor dat je snel door het boek heen gaat. Ik vind het erg leuk dat beide heren hun kennis op deze manier in het boek weergeven zodat het echt heel informatief wordt.

Ik geef dit boek 4 sterren omdat ik het een leuk en informatief boek vond om te lezen. Ik vond het einde en het verhaal niet super uniek maar goed genoeg om het boek aan te bevelen aan andere fans van o.a. de Dan Brown boeken. Ook als je het oude Egypte interessant vind zou ik dit boek zeker aanraden!

Meer recensies van Daphne