“Nieuwe Maan”

Daniii 13 augustus 2020
Het boek Nieuwe Maan is het tweede boek in de Twilight-serie. In het boek wordt het verhaal verteld van Bella Swan, haar grote liefde Edward Cullen en haar beste vriend Jacob Black.

Voor Bella Swan is er maar één ding belangrijk in het leven: Edward Cullen. Bella is erachter gekomen dat verliefd zijn op een vampier veel gevaarlijker is dan ze ooit had kunnen bedenken. Ze is door Edward al eens gered uit de handen van een slechte vampier, maar deze relatie kan ze echt in de problemen brengen. Vooral als Edward besluit Forks te verlaten. Bella wordt per dag depressiever tot er een goede vriendschap ontstaat met Jacob Black, de zoon van een vriend van haar vader. Er ontstaat een bijzondere vriendschap en eindelijk kan Bella weer lachen.

Het verhaal van Nieuwe Maan wordt verteld door de ogen van Bella Swan. Je leert haar echt kennen tijdens het lezen. De schrijfstijl van Stephenie Meyer vind ik erg fijn. Het boek Nieuwe Maan vind ik het minst leuke boek uit de serie. Ik zit direct in het verhaal als ik het boek oppak, maar het leest niet fijn door.

Nieuwe Maan is een goede combinatie van romantiek met een klein beetje spanning, maar vooral met een bovennatuurlijke twist. Het verhaal is naar mijn mening een beetje langdradig waardoor ik het boek niet snel oppakte. Wel is het verhaal erg meeslepend en aan het einde van het boek kan ik niet wachten om aan het volgende deel te beginnen. Voor fans van de Twilight boeken zal ik het zeker aanbevelen!

Meer recensies van Daniii