De seizoenenserie heeft mij heel veel leesplezier gegeven

Diane Kooistra 15 augustus 2020
Na een korte inleiding van Mel en Mandy en Marlou die je, als je de vorige delen “zomerster” en “wintermaan” hebt gelezen snel zult herkennen reis je met deze dames en hun vrienden weer naar de BarcoBeachclub om daar weer een seizoen als animadores aan het werk te gaan.
Dit seizoen begint rustig, voor de club, maar op liefdesgebied zijn er veel ontwikkelingen. In de vorige delen zijn relaties begonnen en gestrand, zijn nieuwe relaties met oude bekenden ontstaan en dat zorgt soms voor verbazing en verwarring bij de vriendengroep maar ook een beetje bij de lezer. Ook komt er een oude bekende langs, die ze bijna allemaal het liefst op een onbewoond eiland aan de andere kant van de oceaan zouden wensen, maar die het toch weer voor elkaar krijgt om rotzooi te trappen. Zij is niet veranderd, anderen gelukkig wel.
Het eindigt met een bruiloft en met goed nieuws en een heel mooi einde.
Een heerlijk verhaal om te lezen.

Wendy Louise had er weer zin in, nog een deel schrijven om de vriendengroep nog een keer bij elkaar te laten komen en van alles te laten meemaken
Een nieuw seizoen, nieuwe liefdes en oude vlammen. Mei op Mallorca, er gaat niets boven de lentezon en dat klopt!
Relatieperikelen worden afgewisseld met verhalen over het harde werken, gebeurtenissen met gasten en beschrijvingen van het mooie Mallorca.
Ik heb een aantal leuke uitdrukkingen leren kennen. De humor ontbreekt niet in dit verhaal.

Wendy Louise blijft tijdens het schrijven heel trouw aan haar eigen schrijfstijl. Net als in “zomerster” en “wintermaan” laat ze in “lentezon” de verhaallijn goed verlopen. Soms slaat ze een paar weekjes over als dat kan volgens het verhaal en de belangrijke gebeurtenissen krijgen een mooie plek.
De gevoelens van de hoofdpersonen zijn heel intens en dat maakt dat je je goed in hun situatie en onzekerheden in kunt leven.
Het plot heb ik heel langzaam gelezen, ik wilde niet stoppen met deze leuke vriendengroep maar helaas ook aan deze leuke feelgood serie komt een einde.

De seizoenenserie heeft mij heel veel leesplezier gegeven!

Meer recensies van Diane Kooistra